Vinterkyla och solsken

det finns verkligen ingenting som kan få mig att lämna norrland när vädret är sååå här härligt. kylan biter i kinderna, när du andras in känner du den kalla luften ner i lungorna och när du andas ut bildas ett rökmåln som sakta tynar bort. solen lyser och det finns inte ett moln på himlen och de enda som saknas är någon som älskar vintern lika mycket som mig!!!

på jobbet för jag en dagbok över tabbar som soldaterna samt befälen gör och i veckan har jag haft fullt upp bland annat en Kapten som alltid säger - men hur svårt kan de vara, hur enkelt som helst, inga konstigheter osv. de finns verkligen ingenting som är svårt i hans värld. soldaterna genomför en övning där dom bär varandra på bår i svårt terräng och tycker de är jobbigt, svårt och tungt. sista hindret är över ett staket och när dom passerat de säger Kapten som vanligt - hur enkelt som helst. därefter ska han själv över och faller handlöst i snön... som sagt: hur svårt kan de vara. klockrent!! många av alla tabbar som vi gör är dock såna  som man måste vara i situationen för att tycka att de är roligt eller så måste man helt enkelt vara militär:/

blev kvar på jobbet över natten igår så de känns skönt att vara hemma i lägenheten i kväll + att de är vilodag...sweet!! ska inte lyfta ett finger förutom en promenad i kylan: P hehe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback