Gränsvärden

När är det okej och när är det inte okej, gränsen där mellan är hårfin.. Vem är det som sätter gränsen? är det du, är det jag eller är det någon annan.. Sätter vi alla gränsen på olika avstånd fast det handlar om samma sak, om samma männiksor och om samma situation.
När det gäller mig borde ingen annan få sätta gränsen, det bör vara så att det är min gräns som är rätt!
.. men när jag inte vet bättre, om någon annan måste sätta stopp för mig hur ska gränsen dras då och vem har rätt att ta över min gräns?

Hur är det möjligt att vissa människor här på våran lilla planet har fått mandat att gräva i andras liv och flytta omkring allt, allt som är skrivet i sten. Flytta omkring på gränser och inte ens säga till om det.. passera och klampa in bakom låsta dörrar.

Om detta nu är ett fakta, varför stoppas det inte?!?

Sen var det nästa gräns som skulle passeras och hur ska det gå nu? Precis som förr eller är du annorlunda, är gränsen längre bort? Har du eller jag flyttat den..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback